| In
The News - 8/6/04
Summary: On a
study of women in Mexico, those who ate the most carbohydrate in
their diets were more than twice as likely to get cancer than the
ones who ate the least.
First of all,
this is one of those preliminary studies that in many senses we
shouldn't focus on too much. It is a retrospective study (where
they asked breast cancer patients and non-breast cancer patients
what they eat) rather than a more valid prospective one (where they
track people's eating over time and wait to see what develops).
It was done in Mexico, where the overall diet has its own characteristics:
a lot of corn, and a higher carb intake in general than the U.S.
Still, it fits in with a number of other studies which point to
either a diet high in carbohydrate or high glycemic foods (such
as sugars and refined starches) playing a contributing role in cancer.
Turtleway
Home
My
Blog (mostly Diet/Nutrition)
Copyright © 2003-2004 by Laura Dolson. All rights reserved. Please submit
reprint requests to turtleway@skyhighway.com
The material on this page and Web site is for informational and educational
purposes only, and should not substitute for medical advice. Anyone having questions
about the application of information appearing here to a specific person or
situation should obtain advice from a qualified health care professional.

|